„Warszawiacy się nie boją stanąć w obronie uchodźców”. Kampania billboardowa

„Warszawiacy się nie boją stanąć w obronie uchodźców”. Takie billboardy zawisły w warszawskim metrze i tramwajach. Za kampanią stoi Centrum Wielokulturowe współfinansowane z środków miasta st. Warszawy.

Hasło kampanii billboardowej Centrum Wielokulturowego brzmi „Warszawiacy się nie boją”. Z plakatów dowiadujemy się o odwadze „studenta ze Śródmieścia”, „powstańczyni z Ochoty” i „motorniczego z Woli”. Czego się nie boją? „sąsiada uchodźcy”, „zakumplować z uchodźcami”, „stanąć w obronie uchodźców”, „pomagać uchodźcom”.

Centrum Wielokulturowe  na swojej stronie internetowej pisze, że centrum „to przyjazna przestrzeń do wymiany pomysłów, poglądów, poznawania siebie i swojej kultury, realizacji pomysłów, pasji i wzbogacania siebie o wartości wielokulturowe”. Centrum jest projektem, współfinansowanym przez Urząd m. st. Warszawy.

Jak czytamy, ich celem jest: „pomoc w zapobieganiu marginalizacji społecznej migrantów, a także przeciwdziałanie istotnym zagrożeniom stojącym przed współczesną metropolią europejską, a wynikającym z niewiedzy i stereotypów większości i mniejszości (nieznajomości kultur, światopoglądów, obyczajów i praw)”.

Na stronie centrumwielokulturowe.waw.pl nie możemy jednak dowiedzieć się kim są uchodźcy, ani jak centrum im pomaga, ponieważ treść jest chroniona tajnym hasłem, widocznie tylko nieliczni mogą posiąść taką niezwykłą wiedzę.

https://centrumwielokulturowe.waw.pl/kampania2/

Dodaj komentarz