Znana marka odzieżowa przeprasza za skarpetki przypominające „Allaha”

Szwedzki gigant rynku odzieżowego H&M przeprasza urażonych muzułmanów, którzy poczuli się urażeni skarpetkami dziecięcymi z wzorem przypominającym w języku arabskim słowo „Allah”.

Z pozoru niewinne dziecięce skarpetki wywołały oburzenie muzułmanów i kryzys wizerunkowy znanej szwedzkiej marki odzieżowej H&M.

Na dziecięcych skarpetkach widać ludzika Lego trzymającego młot pneumatyczny, spod którego wychodzi ślad. To właśnie on stał się źródłem problemu, ponieważ niektórzy dopatrzyli się słowa „Allah” w języku arabskim.

Firma postanowiła przeprosić wszystkich urażonych oraz wycofać produkt ze sprzedaży.

„Wzór na tych skarpetkach prezentuje figurkę Lego, i każde inne znaczenie jest przypadkowe. Przepraszamy, jeśli ten motyw okazał się dla kogokolwiek obraźliwy” – oświadczyła na antenie szwedzkiego radia SVT Petra Buchinger, rzecznik prasowa koncernu.

Na początku stycznia władze H&M już przepraszały swoich klientów za reklamę z czarnoskórym chłopcem, który prezentował się w koszulce z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli”. Sieć była posądzona o rasizm, w niektórych częściach świata sklepy H&M zostały doszczętnie zdemolowane.

Dodaj komentarz