Dzieci ze szkół podstawowych w Poznaniu wysyłane są na lekcje o zasadach islamu
Ruszył w pełni projekt „Drogi integracji” Muzułmańskiego Centrum Kulturalno-Oświatowego oraz Urzędu Miasta Poznania. W ramach projektu pierwsi uczniowie szkół podstawowych zostali wysłani na lekcje o islamie, nazywanych inaczej „lekcjami muzealnymi”. Imam opowiada dzieciom o „religii pokoju”.
Na łamach naszego portalu pod koniec roku informowaliśmy o zapowiadanym przez imama Youssefa Chadida rozpoczęciu programu „Drogi integracji”. Założeniem programu jest „obalanie” stereotypów o muzułmanach.
Według władz miasta, strach i uprzedzenia do islamu wynikają z niewiedzy, dlatego wspólnie z imamem zaczęli od początku nowego roku m.in wysyłać dzieci na „lekcje muzealne” odbywające się w Muzułmańskim Centrum Kulturalno-Oświatowym.
Pierwsi uczniowie szkoły Podstawowej nr 1 im. Stanisława Staszica w Szamotułach odwiedziła Centrum Muzułmańskie 1 marca 2018 roku. Muzułmanie na Facebooku pochwalili się, że „było to pierwsze wydarzenie, które zapoczątkowało szereg innych wydarzeń kulturalnych, jakie będą się odbywać od marca do czerwca tego roku”.
9 marca Centrum Muzułmańskie odwiedziły dzieci z Społecznej Szkoły Podstawowej i Społecznego Gimnazjum im. Edwarda hr. Raczyńskiego nr 2 w Poznaniu.
Uczniowie obejrzeli wystawy: „Prorok Muhammad i islam w oczach niemuzułmanów” i „Koran jako księga pokoju i miłosierdzia Bożego” oraz gabloty z rękodziełem sztuki muzułmańskiej. Odbyła się też krótka lekcja o podstawach wiary muzułmańskiej: znaczeniu modlitwy, postu, jałmużny i pielgrzymki.
Czy rodzice tych dzieci są świadomi indoktrynacji? Czy wyrazili zgodę na wycieczkę „lekcji muzealnych”?
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.