Imię „Mohammed” nie znajdzie się na butelkach Coca-Coli

Najpopularniejsze norweskie imiona znajdą się na letniej edycji butelek Coca-Coli zamiast standardowego logo. Jednym z najpowszechniejszym imion okazał się być… Mohammed! Coca-Cola zapowiedziała jednak, że to imię nie będzie drukowane na sezonowych, wakacyjnych etykietach. Dlaczego?

„Nie chcemy nikogo obrażać” – powiedziała Coca-Cola Norge.

„Ze względu na to, że respektujemy postać proroka Mohammeda, zdecydowaliśmy się nie umieszczać tego imienia na etykietach napoju. Imię to posiada duże znaczenie w niektórych kręgach religijnych i kulturowych. Nie chcielibyśmy, aby ktokolwiek poczuł się urażony przez to, że to konkretne imię zostało użyte w naszej kampanii reklamowej” powiedziała Vibeke Hansen z działu komunikacji zewnętrznej Coca-Coli Norge.

Według danych (Centralnego Biura Statystycznego), Mohammed, zapisywany w wielu różnych wariantach, jest najbardziej popularnym imieniem nadawanym chłopcom w Oslo.

Kampania reklamowa Coca-Coli opierała się na 75 najczęściej występujących imionach nadawanych chłopcom w całym państwie.

Coca-Cola zadecydowała, że nie umieści imienia Mohammed na etykietach swoich napojów. Firma nie chce, by ktokolwiek poczuł się urażony w wyniku włączenie imienia proroka do swojej kampanii reklamowej.

„Na etykietach znajdą się jednak inne imiona wywodzące się z kultur innych, niż norweska, np. Ali i Miriam. W kampanię włączyliśmy również zdrobnienia takie jak Meri Jaan, Habibi, i Bhaia” mówi Hansen.

źródła: dagbladet.no / mojanorwegia.pl

3 komentarz do “Imię „Mohammed” nie znajdzie się na butelkach Coca-Coli

      1. W całej Norwegii myślę. Dużo tego, mieszkam w Oslo Gronland ale mam kontakt z Elverum i Hamar i tam jest też już ich dużo. Porobie filmiki z godzin popołudniowych i puszcze w neta. Boję się. Jest naprawdę źle.

Dodaj komentarz