Islamskie reguły w duńskich szkołach

W Danii jest 26 szkół muzułmańskich. Duńskie władze prowadzą obecnie dochodzenie w sprawie siedmiu szkół muzułmańskich z powodu nie przestrzegania prawa.

Choć muzułmańskie szkoły działają niezależnie od szkół publicznych, państwo bardzo poważnie je subsydiuje – podobnie jak wszystkie inne niezależne szkoły w Danii – pokrywając 75% budżetu. Zainteresowanie szkołami muzułmańskimi wzrosło w ostatnim dziesięcioleciu i od roku 2007 szkoły muzułmańskie podniosły liczbę uczniów o niemal 50%; obecnie mają niemal pięć tysięcy uczniów. (Nie wiadomo jednak, ile dzieci muzułmańskich uczy się w tak zwanych „szkołach Koranu”, gdzie te dzieci, które nie chodzą do szkół muzułmańskich, mają po szkole lekcje religii muzułmańskiej i język arabski. Szkoły Koranu – jak ujawnił duński film dokumentalny w telewizji, „Szariat w Danii”) – nie mają żądnego nadzoru ze strony państwa lub władz miejskich).

Duńskie władze prowadzą obecnie dochodzenie w sprawie siedmiu szkół muzułmańskich z powodu nie przestrzegania prawa dla szkół niezależnych, włącznie z wymaganiem przygotowywania uczniów do życia w społeczeństwie duńskim i uczenia ich wiedzy o demokracji i równości płci. To jest ponad jedna czwarta wszystkich szkół muzułmańskich. Pierwszą szkołę muzułmańską otworzono w Danii w 1980 r. Niemal czterdzieści lat później duńscy politycy wydają się dopiero zaczynać rozumieć lub poważnie traktować wyzwania, jakie wiele z tych szkół stanowi dla społeczeństwa duńskiego.

Duńskie media pokazały tego lata niektóre z tych wyzwań:

Dyrektor szkoły Al Quds w Kopenhadze, Waleed Houji, zamieścił na swojej stronie Facebooka antysemickie obrazy przeniesione ze strony muzułmańskiej organizacji terrorystycznej, Hamasu. Nauczyciel w tej samej szkole, Naji Dyndgaard, konwertyta, pisał antysemickie posty na Facebooku.

Władze duńskie prowadzą dochodzenie w sprawie innej szkoły, Iqra, za nie przygotowywanie dzieci do stanowienia części społeczeństwa duńskiego. Były wicedyrektor tej szkoły, imam Shahid Mehdi, prowadził stronę internetową, mówiącą muzułmanom, by nie mieli niemuzułmańskich przyjaciół. Uczniom powiedziano także w szkole, że posiadanie chłopaka lub dziewczyny jest zabronione.

Prywatna szkoła Nord-Vest w Kopenhadze stała się przedmiotem dochodzenia władz oświatowych po niespodziewanej wizycie, podczas której znaleziono materiały do nauczania wychwalające dżihad i zachęcające młodzież, by go prowadzili.

Bada się również sprzedaż budynków tej szkoły Alemu Laibi Jabbarowi w grudniu 2016 r. — Jabbar jest wiodącym członkiem stowarzyszenia muzułmańskiego Almuntadar w Malmö w Szwecji, które jest częścią organizacji irańskiego ajatollaha, Alego al-Sistaniego: Fundacji Imama Alego. Jabbar twierdzi, że kupił te budynki wyłącznie dla celów inwestycyjnych. Na początku września były dyrektor tej szkoły, Luqman Pedersen, duński konwertyta na islam, przyznał władzom, że szkoła chce stworzyć równoległe społeczeństwo muzułmańskie; powiedział im także, że planem nowego właściciela budynków jest przerobienie ich na islamski ośrodek kulturalny, który obejmowałby również szkołę.

Dwie byłe nauczycielki ze szkoły Nord-Vest, Henriette Baden Hesselmann i Gitte Luttinen Ørnkow, opisały jak dzieci w szkole mówią o Duńczykach w kategoriach „oni i my”. Na konkurs poetycki w 2008 r. kilkoro dzieci napisało wiersze, w których przedstawiały swoje pragnienia pobicia i połamania rąk i nóg „duńskim świniom”. Te byłe nauczycielki opisały szkolną kulturę zastraszania i przemocy, z przewodniczącym zarządu krzyczącym na uczniów po arabsku i bijącym ich. Powiedziały też, że wszyscy uczniowie przyznają, że są bici w domu. Nienawiść do Żydów jest jednoznaczna, co odkryła nauczycielka geografii, kiedy niemal zrezygnowała z prowadzenia lekcji o Izraelu z powodu wrogości uczniów. Innemu nauczycielowi powiedziano, że ma przestać rysować gwiazdy w zeszytach dzieci, którymi pokazywał dzieciom, że wykonały dobrą pracę, ponieważ gwiazda przypomina Gwiazdę Dawida. Dziewczynkom nie wolno uczestniczyć w lekcjach pływania, wychowania fizycznego i muzyki.

Jedna z byłych nauczycielek powiedziała: „Ogólnie rzecz biorąc, duże części nauczania są cenzorowane. Uczę religii, ale nie wolno mi było uczyć o chrześcijaństwie. Zamiast tego wizytujący imam z Iraku uczył o chrześcijaństwie… Myślę, że niektórzy z chłopców, których uczyłam, mogli zostać zradykalizowani”.

Nauczyciele próbowali zaalarmować zarówno polityków, jak władze, opowiadając o problemach, z jakimi się stykali, ale nikt nie chciał słuchać.

Po tych rewelacjach kilka duńskich partii opozycyjnych, włącznie z socjaldemokratami, chce teraz całkowicie zakazać prowadzenia szkół muzułmańskich. Według Mette Frederiksen, przywódczyni partii socjaldemokratycznej: „…szkoły muzułmańskie nie są dobrym pomysłem. Kiedy jest się dzieckiem w Danii, jest niesłychanie ważne, by wyrastać w duńskiej kulturze i duńskim życiu codziennym. Niezależnie od tego jak to wykręcisz, niezależna szkoła bazująca na islamie nie jest częścią kultury większości w Danii… Nie podoba mi się też brak równości w szkołach i te bardzo nienawistne słowa przeciwko naszej mniejszości żydowskiej. To podkreśla, że jesteśmy równoległymi społeczeństwami”.

Rząd jednak nie wykazuje entuzjazmu; mówi, że obawia się, że zamknięcie tych szkół byłoby niekonstytucyjne i sprzeczne z Europejską Konwencją Praw Człowieka.

źródło: gatestoneinstitute.org

39 komentarz do “Islamskie reguły w duńskich szkołach

    1. Anahu
      Lewaccy debile właśnie się (między innymi) tego spodziewali. Natomiast lewicowi masoni, „postępowcy”, reżimowcy, neomarksiści i przedstawiciele szkoły frankfurckiej wiedzieli co tworzą. Udało się im, bo stworzyli nową strukturę życia społecznego, kulturowego. To co widzimy, to dopiero prolog wprowadzający do głównego dzieła. Permanentna rewolucja dopiero sie zaczyna.

    2. U nas nie jest wcale lepiej .tylko ze to co na zachodzie wyprawia sie w szkolach z islamska dzicza, to u nas praktykuje sie z upaincami! Wlasnie we Wroclawiu skazano na 1000zl grzywny Polaka ,ojca ucznia ,ktory bedac w szkole zerwal ze sciany gazetki szkolnej materialy gloryfikujace upa!Dyrektorka twierdzila ,ze nie jest jej nic wiadomo o jakiejs Rzezi Wolynskiej ,a przybyla policja rowniez nie wyjkazala (he,he) sie ta wiedza.Naturalnie sedzina pochodzenia jak zwykle wiadomego argumentowal ,ze Polak nawolywal do nienawisci ! zapewne uznala ,ze ma on za dokonane morderstwa upaincow pokochac!
      Dla zainteresowanych adres dyrektorki szk.podst. 113 ,gdzie propaguje sie banderyzm : [email protected] (juz jej sam poslalem saznista wiazanke)

      1. @Publiusz
        Czytam i oczom nie wierzę!
        Już niedouczonej idiotce napisałem kilka (nie)miłych słów, czyli sążnistego @mila, na temat jej miernej wiedzy. (Nawiasem pisząc, na jakiej uczelni się ta kretynka uczyła, a może ma tylko 7 klas podstawówki??? bo „za komuny” uczono mnie dokładnie o „Bandach UPA”!!! i co nam uczyniły, o Psich Synach, co mordowali Polaków w imię Idei „wyzwoleńczo”-faszystowskiej) Nawet (pieprzeni)Komuniści lepiej mnie uczyli historii pier… Województwa Ukraińskiego, niż dzisiejsze lewactwo.
        PISZCIE I WY DO TEJ SUCZY!

  1. Zamknac szkoly muzulmanskie?
    Sama taka mysl to juz nietolerancja, ksenofobia, nienawisc oraz 'sprzecznosc z Europejską Konwencją Praw Człowieka’.
    Nalezy raczej wzmoc dofinansowanie i rozszerzyc program nauczania o dodatkowe przedmioty jak:
    1. Przysposobienie obronne (jak przeladowyc kalacha, jak zbudowac i gdzie podlozyc bombe…)
    2. Wiedza o spoleczenstwie (muzulmanskim)
    3. Historia XX wieku (historia walki z bialym czlowiekiem, w rolach glownych Osama bin Laden)
    4. Praktyczna nauka jazdy (ciezarowkami) zakonczona egzaminem podczas ktorego kandydat musi rozjechac przynajmniej tuzin spacerowiczow
    5. Sztuka pisania podan (o mieszkanie socjalne i zasilek)
    6. Sztuka byczenia sie na socjalu przez cale zycie
    7. Sztuka samoobrony (sprezynowcem i w grupie)
    8. Sztuka obmacywania Niemek w sylwestrowa noc
    9. Teoria i praktyka gwaltow plazowych
    10. Sztuka kamuflowania sie w ciezarowkach

    i cala mase uzytecznych potem w zyciu przedmiotow.
    Program nauczania nalezy przedstawic do zatwierdzenia w Kabulu albo Mosulu.

  2. Spośród rodzin w Danii całkowicie zależnych od świadczeń socjalnych (oboje partnerów pobiera świadczenia) – 84 procent to imigranci spoza Europy. Widać „wdzięczność” wobec Duńczyków. Europejczycy płacą wysokie podatki, żeby imigranci mieli dobre warunki życia a oni marzą o narzuceniu Europejczykom własnej religii i stylu życia.

  3. O tym jak jest w Danii najlepiej wie nasz kolega używający nika @ Karbulot. Przebywa już od kilkunastu lat w Danii. Od dawna zwraca na to uwagę w swoich postach. Szczególnie jeden utkwił mi w pamięci w którym to opisywał zachowanie muzułmańskich uczniów na lekcjach.

  4. Czytałam kiedyś coś podobnego o muzułmańskich szkołach wyznaniowych w Wielkiej Brytanii. W ręce dziennikarzy w jakiś sposób dostał się zeszyt ćwiczeń gdzie były zadania typu „Wymień 5 najbardziej obrzydliwych cech Żyda”, itp. Zeszyt ćwiczeń pochodził z Arabii Saudyjskiej, szkoła miała tego całą piwnicę dla wszystkich uczniów, ale przedstawiciele tłumaczyli się, że oni nic nie wiedzieli, że takie straszne treści są tam w środku w tych zeszytach ćwiczeń i że oczywiście natychmiast wycofują. Czy wycofali nie wiem, sprawę najprawdopodobnije zatuszowano bo w żadnych odstępnych mi mediach nie znalazłam co było było dalej.

  5. Dania karmi swojego kata, czy to jest normalne ?
    Ludzie pozbawieni jakiegokolwiek instynktu samozahowawczego, kompletnie bezbronni wobec inwazyjnych ideologii, jak dzieci we mgle. Naprawde zadziwiajaca jest ta naiwna infantylnosc zachodnich spoleczenstw , nie wiem zreszta czy to infantylnosc czy jakas choroba zwyrodnieniowa tkanki mozgowej ….

  6. Z relacji bylej nauczycielki w szwedzkiej szkole (Polka) telefon do radia Marya.
    Muzulmanski uczen 10 lat zazadal zdjecie przez nauczycielke krzyzyka, bo to obraza jego uczucia religijne.10-letni gnoj rozbuchanej roszczeniowosci muzulmanskiej. Jak myslicie czym to sie skonczylo?

  7. Ludziska co Wy za głupoty wypisujecie o lewakach,masonach czy co tam chcecie.
    Przecież to ludzie wybierają polityków którzy w ich imieniu mają zarządzać państwem . Jeżeli ludzie się z tym zgadzają to znaczy że to społeczeństwo lubi zabawy sado-masochistyczne i my sobie możemy pogadać.
    Najważniejsze żebyśmy w Polsce do czegoś takiego nie dopuścili i niestety trzeba dodać kilka dodatkowych przepisów które będą Nas chronić przed czymś takim jak w Danii. Europa po prostu nie jest przygotowana na takie zbydlęcenie które się tu wepchnęło na siłę i przepisy europejskie nie są skuteczne bo nie przewidziały takiego załamania obyczajów . Na prawdę zamiast używać głupich epitetów powinniśmy pomyśleć co musimy zmienić w Polsce i powinniśmy sobie zdawać sprawę , że to jest ostatni dzwonek.

  8. Dania moze sobie zamykac szkoly islamskie – za 10 lat legalnie wybrani w demokratycznych wyborach Muzulmanie otworza je ponownie. Dunczycy usmiercili swoja kulture juz dawno temu, podobnie jak wiekszosc krajow zachodnich, a teraz sa po prostu na etapie wypierania sie prawdy i chowania glowy w piasek.

  9. Jak ja nienawidzę ludzi, którzy używają takich słów jak subsydiować (którego nawet nie ma w naszym języku) zamiast naszych własnych, polskich słów. To tylko świadczy jaki szacunek mają takie osoby do mojego języka.

Dodaj komentarz