Australia: Podatnicy finansują akcję promującą islamskie stroje

Australijski Departament Spraw Zagranicznych i Handlu (DFAT) stał się obiektem krytyki po swojej decyzji o sponsorowaniu przemysłu „skromnej mody”, w tym hidżabu i burki.

DFAT promował w tym miesiącu wystawę odzieży islamskiej wyprodukowanej w Australii. Opisywano wynalezienie stroju kąpielowego burkini jako „przełomowe”. Departament finansowany przez podatników określił islamski rynek odzieżowy jako „boom” w Australii.

„To stanowi cenne możliwości dla Australii. Oprócz oczywistych korzyści ekonomicznych, wschodzący skromny rynek mody może pomóc w realizacji celów publicznej dyplomacji Australii” – twierdzi DFAT.

Wywołało to oburzenie ze strony australijskiej opinii publicznej. Jeden z internautów zapytał: „Dlaczego popierasz ucisk dziewczynek i kobiet?”. Inny dodał: „Jeśli to prawda, to największa głupota, jaką kiedykolwiek widziałem”. A także: „Czy to nie oznacza, że ​​kobieta z Australii, która zdecydowała się nie ubierać jak kobiety na zdjęciu, jest nieskromna?”.

Kampanię skomentował były premier kraju Tony Abbott. Część internautów domaga się jego powrotu do władzy. Polityk skrytykował odcięcie się jego następców od australijskich wartości.

Styl muzułmańskich kobiet w Australii został opisany przez DFAT jako „wiara, moda i fuzja”.

dailymail.co.uk

Materiał chroniony prawem autorskim. Kopiowanie i wykorzystywanie treści opublikowanych na ndie.pl zabronione.

Dodaj komentarz