Kiedy przedstawiamy muzułmanom wersety koraniczne traktujące o biciu kobiet, to oni wówczas zbywają to, że tu wcale nie chodzi o przemoc tylko o „uderzanie delikatne po dłoniach patykiem, którym starożytny Arab czyścił sobie zęby”. Do tego dodają zwykle, że wyrywamy wersy z kontekstu, nie uwzględniamy w jakich okolicznościach dany werset został objawiony oraz że aby zrozumieć właściwy sens tych słów, powinniśmy przeczytać także tafsir – czyli komentarz uczonych do wersów koranicznych.

Tafsiry mają na celu uniemożliwienie dowolnej interpretacji poszczególnych wersów przez muzułmanów według własnego upodobania. Jednak dzisiaj chciałbym przedstawić dwa hadisy relacjonujące ostatnie kazanie Mahometa podczas pożegnalnej pielgrzymki do Mekki oraz fragment Siratu – oficjalnej biografii Mahometa spisanej przez ibn Hishama, ze szczególnym uwzględnieniem pouczenia nt. kobiet, jak wobec nich mają zachowywać się muzułmanie. Lektura w/w może co niektórych szczerze zainteresować.

„O ludzie! Posłuchajcie moich słów! Nie wiem, czy spotkam was tutaj ponownie w tym miejscu w roku następnym. O ludzie, wasza krew i wasza własność są święte i nienaruszalne do tej pory, dopóki nie spotkacie się z Panem, także jak święty dla was jest ten dzień i ten miesiąc. Niewątpliwym jest, że spotkacie się z waszym Panem i on zapyta was o wasze sprawy. Mi to już jest wiadomym. Niech ten kto wziął zastaw, zwróci go temu kto mu go powierzył. Wszelka lichwa jest zniesiona, ale wasz kapitał należy do was. Nie postępujcie źle, to i z wami źle nie postąpią. Allah postanowił, że nie będzie już więcej lichwy i lichwa Abbasa ibn Abd al-Muttaliba została zniesiona, w ogóle wszelka. Krew przelana w czasach pogaństwa nie jest przedmiotem zemsty. Pierwsza krew, którą anuluję to krew ibn Rabia ibn al-Harisa ibn Abd al-Muttaliba, który był na wychowaniu u Banu Lajs. Zabili go ludzie z Banu Huzajl. To pierwsza krew przelana w czasach niewiary od której zaczynam. O ludzie! Szatan traci nadzieję, że kiedykolwiek będą mu się kłaniać na tej ziemi. Ale jeśli wy wszyscy będziecie mu posłuszni w innych sprawach, to on będzie zadowolony z waszych złych uczynków, do których nie przywiązujecie wagi. Tak obawiajcie się go w waszej religii, o ludzie! Przekład czasu ( zapewne chodzi tu o wróżby – uwaga NDIE ) to powiększanie niewiary poprzez które niewierzący odejdą od prawdziwej drogi. Jednego roku ogłaszają miesiąc dozwolonym, niezakazanym ( mowa tu jest o beduińskich krwawych vendettach – uwaga NDIE ), a w innym roku zakazanym i tym samym naruszą ustanowioną przez Allaha datę. Oni ogłaszają niezakazanymi miesiącami te, które Allah ogłosił zakazanymi i ogłaszają zakazanymi te miesiące, które Allah ogłosił niezakazanymi. Czas płynie tak jak i w ten dzień, kiedy Allah stworzył niebiosa i ziemię. Liczba miesięcy u Allaha wynosi 12. Spośród nich 4 są zakazane – 3 miesiące pod rząd i miesiąc radżab [szanowany przez plemię Madar], który pojawia się w momencie między miesiącami dżaumada i szaaban. O ludzie! Macie prawo do waszych żon i one mają prawo do was. Macie prawo żądać, żeby one nie pozwalały nikomu, kto jest wam przeciwny, wstępować na wasze łoże i żeby one nie popełniały żadnej otwartej nieprzyzwoitości. Jeśli one postąpią tak, to Allah pozwala wam zamykać je w osobnych pokojach i bić je, ale nie silnie. Jeśli one powstrzymają się od złego, to mają prawo do żywności i odzieży zgodnie ze zwyczajem. Obchodźcie się z kobietami dobrze, ponieważ one są [podobne] do waszego żywego inwentarza, niczego nie posiadają. Wzięliście je sobie tylko jako poufną własność od Allaha i otrzymujecie przyjemność od nich ( ich ciał ) zgodnie ze słowem Allaha, tak słuchajcie uważnie moich słów, o ludzie! Przekazałem wam posłanie i zostawiłem wam to, postępując za czym, wy nigdy nie zbłądzicie z drogi – księga Allaha i sunna jego proroka. Słuchajcie słów moich, o ludzie,  i wsłuchajcie się w nie. Wiedzcie z pewnością, że każdy muzułmanin jest bratem innego muzułmanina i że wszyscy muzułmanie są braćmi. Nie jest dozwolone człowiekowi [brać] u brata czego bądź z wyjątkiem tego, co ten daje mu z własnej woli, tak że nie obrażajcie się wzajemnie. Czy zrozumieliście moje słowa?” ( mówił do jakich ćwierćinteligentów, że musiał na koniec zadać to pytanie czy tak przynudzał, że mało kto go słuchał? – uwaga NDIE )
At-Tabari, tom 9, s. 112-113 

Podaje ze słów Amra ibn al-Ahwasa al-Dżuszami, że w czasie pożegnalnej pielgrzymki prorok oddał chwałę Allahowi i podziękował mu, a potem zaczął pouczać [ludzi], mówiąc: „Zawsze obchodźcie się z żonami dobrze, bo one są podobne do jeńców w waszych rękach i macie prawo do niczego innego, chyba że popełnią coś jawnie obscenicznego. Jeśli dopuszczą do czegoś podobnego, to nie dzielcie z nimi łoża i bijcie je, ale nie mocno, a jeśli one staną się wam posłuszne, to nie czyńcie niczego przeciwko nim. Zaprawdę macie prawo do waszych żon i one mają prawo do was. Macie prawo wymagać od nich, żeby nie pozwalały siadać na waszych łożach tym, kto wam się nie podoba i nie pozwalały wchodzić do waszego domu tym, których nie życzycie sobie widzieć. Co tyczy się waszych żon, to one mają prawo wymagać od was, żebyście je dobrze ubrali i nakarmili je.”
hadis at-Tirmidi, nr 104

„Macie prawo do waszych żon i one mają prawo do was. Macie prawo do tego, że one nie powinny kalać waszego łóżka ( zapewne chodzi o miesiączkę – uwaga NDIE ) i one nie powinny otwarcie zachowywać się nieprzyzwoicie. A jeśli będą, to Allah pozwala wam zamykać je w oddzielnych pokojach i bić je, ale nie silnie. Jeśli będą powstrzymywać się od tych rzeczy, to mają prawo do jedzenia i odzieży z życzliwością. Traktujcie kobiety z życzliwością, bo one są jeńcami, nie mającymi żadnej władzy nad sobą. Bierzecie je jako poufną własność od Allaha i macie od nich przyjemność według słowa Allaha, tak i rozumiejcie…”
Sirat Rasul Allah, s. 651

„Mężczyźni stoją nad kobietami ze względu na to, że allah dał wyższość jednym nad drugimi, i ze względu na to, że oni rozdają ze swojego majątku. Przeto cnotliwe kobiety są pokorne i zachowują w skrytości to, co zachował Allah. I napominajcie te, których nieposłuszeństwa się boicie, pozostawiajcie je w łożach i bijcie je! A jeśli są wam posłuszne, to starajcie się nie stosować do nich przymusu. Zaprawdę, Allah jest wzniosły, wielki!”
– Koran, 4, 34

Czy w takim razie aby na pewno źle rozumiemy słowo „bić” w nauce islamu, czy to raczej muzułmanie odwracają kota ogonem? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami.

opracowanie: Cristero
na podstawie: ru.wikiislam.net

Dodaj komentarz

avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
  Subscribe  
Powiadom o